Agreda Montoro, MiriamBALLESTA-DEL PINO, CÉSARUniversidad de Jaén. Pedagogía2022-05-172022-05-172022-05-17https://hdl.handle.net/10953.1/17800EL TRABAJO SE ENFOCA EN LA PROPUESTA DE UNA SERIE DE RECURSOS DESTINADOS AL PROCESO DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE EN LA ETAPA DE EDUCACIÓN PRIMARIA, Y CUYA FINALIDAD PRINCIPAL ES LA ENSEÑANZA DE LA LENGUA INGLESA MEDIANTE LA LITERATURA, ENTENDIÉNDOLA COMO UN OBJETO MOTIVADOR Y DE GRAN POTENCIAL. DESDE UN BREVE RECORRIDO HISTÓRICO SOBRE LA LITERATURA INGLESA EN LAS AULAS Y SU EVOLUCIÓN, AL DISEÑO DE ACTIVIDADES, VAMOS A CONOCER UN POCO MÁS SOBRE LA LITERATURA Y LA IMPORTANCIA DE SU USO EN EDUCACIÓN PRIMARIA.THIS WORK FOCUSES ON SEVERAL RESOURCES DESTINED TO THE TEACHING- LEARNING PROCESS IN PRIMARY EDUCATION, AND WHOSE MAIN GOAL IS TEACHING ENGLISH THROUGH LITERATURE, UNDERSTANDING IT AS A MOTIVATING OBJECT WITH GREAT POTENTIAL. FROM A BRIEF HISTORICAL OVERVIEW OF ENGLISH LITERATURE AND ITS EVOLUTION, TO THE DESIGN OF ACTIVITIES, WE ARE GOING TO LEARN A LITTLE MORE ABOUT LITERATURE THE IMPORTANCE OF ITS USE IN PRIMARY EDUCATION.spainfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/58025802.04LITERATURA, COMPETENCIA LINGÜÍSTICA, ENSEÑANZA, INGLÉS, COMPRENSIÓN LECTORALITERATURE, LINGUISTIC COMPETENCE, TEACHING, ENGLISH, READING COMPREHENSIONLENGUA EXTRANJERA: LA LITERATURA INFANTIL INGLESA EN EL AULAinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis