Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/8278
Title: | VOCABULARY TEACHING TECHNIQUES FOR INTERMEDIATE STUDENTS OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE |
Authors: | Leiva-González, Andrea |
Dirección: | Bueno-González, Antonio |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | El principal objetivo de este proyecto es explicar las diferentes técnicas y estrategias que pueden utilizarse para facilitar la enseñanza de vocabulario en inglés como lengua extranjera tanto a profesores como alumnos en un nivel intermedio, teniendo en cuenta muchos aspectos relevantes como las condiciones de cada alumno, sus necesidades y actitudes. El uso de dichas técnicas fomentará el interés y la motivación de los estudiantes a través de una serie de actividades individuales, en grupo o en parejas, y a la misma vez hará que se desarrolle la competencia comunicativa. La unidad didáctica seleccionada está diseñada para alumnos de nivel intermedio, concretamente un curso de 4º de Educación Secundaria Obligatoria. El objetivo principal de esta unidad didáctica es hacer más fácil y entretenido el proceso de aprendizaje, así como aumentar el interés de los alumnos por aprender el vocabulario de inglés como lengua extranjera. The main aim of this project is to explain the different techniques and strategies that can be used to facilitate the teaching of vocabulary in English as a foreign language to both teachers and students at an intermediate level, taking into account many relevant aspects such as each student's conditions, needs and attitudes. The use of such techniques will encourage the interest and motivation of the students through a series of activities that will be done individually, in groups or in pairs, and at the same time communicative competence will be developed. The present teaching unit is designed for students of an intermediate level, namely the level of a 4th course of Compulsory Secondary Education. The main objective of this teaching unit is to make the learning process easier and more entertaining, as well as to increase the interest of the students in learning the vocabulary of English as a foreign language. |
Issue Date: | 22-May-2018 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Leiva_Gonzlez_Andrea_tfg_EstudiosIngleses.pdf | 2,2 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.