Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/5027
Title: | Realia: Approach to Culture in the Clasroom |
Authors: | Ramírez-Beltán, Beatriz-Pilar |
Dirección: | López-Peláez-Casellas, Jesús |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | El presente documento contiene la memoria del Proyecto Fin de Máster titulado “Realia: Acercamiento a la Cultura en el aula”.
El principal objetivo del proyecto que se describe en este documento es hacer posible la enseñanza de la cultura de los países de habla inglesa a la vez que se aprende el idioma extranjero en sí.
En primer lugar, se ha hecho una descripción de “Cultura” y como aplicarla al aula: sus ventajas, problemas, métodos de aplicación, etc.
Posteriormente se definirá el concepto de “Ayudas visuales” y el capítulo se centrará en una ayuda en especial: Realia.
Una vez estudiada Realia, el siguiente capítulo será la enseñanza del vocabulario en clase, cómo enseñarlo, expandirlo y los métodos utilizados para alcanzar este fin.
Como conclusión, el último capítulo tratará del uso de los tres puntos vistos en los capítulos anteriores: Cultura, Realia y Vocabulario en el aula de lengua extranjera. Como enseñar vocabulario en la clase usando Realia a la vez que los estudiantes aprenden acerca de la cultura extranjera. The present document contains the MA’s Project Thesis entitled “Realia: An Approach to Culture in the Classroom”. The main aim of the plan described in this document is to make possible the teaching of the culture of the English-speaking countries at the same time that the Second or Foreign language is learned. Firstly, a description of “Culture” has been made and how to use it in the classroom: its advantages, disadvantages, strategies and how to use it. Afterwards, a definition of “Visual Aids” is going to be given, but this section will focus only on a particular type of Visual aid: Realia. Once Realia has been studied, the next section will deal with the teaching of vocabulary, how to teach it, how to expand it and the strategies used to get it. To sum up, the last section will deal with the use of the three concepts seen in the previous chapters: Culture, Visual Aids and Vocabulary in the Second or Foreign Language classroom. How to teach vocabulary in the classroom using Realia at the same time that students learn about the foreign culture. |
Keywords: | lengua extranjera: Inglés |
Issue Date: | 24-May-2017 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.