Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/24781
Title: | Cordoba: Yours to discover |
Authors: | Bermúdez Pacheco, Victoria |
Dirección: | Alarcón Hermosilla, Salvador |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] Este trabajo presenta una unidad didáctica dirigida a un grupo de 2o de (ESO), cuyo nivel de inglés
es A2.
El foco de esta unidad didáctica son las metodologías Aprendizaje Basado en Tareas (ABT),
Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) y el Enfoque Comunicativo.
Se encuentran diferentes apartados como la introducción y justificación; la contextualización del
marco legal, la institución y el grupo específico; los elementos curriculares, su integración y las
competencias clave, la evaluación y sus instrumentos, los estándares de aprendizaje y los criterios
de calificación; la metodología, la motivación de las competencias y superdestrezas en las
actividades, las necesidades educativas especiales, los recursos, los valores educativos, el fomento
de la lectura, el uso de las TIC, los recursos multimedia, la temporalización y las conclusiones.
Así pues, este trabajo muestra el tipo de proceso de enseñanza-aprendizaje que la autora quiere
llevar a cabo en su futuro como docente de inglés. [EN] This is a proposal for a didactic unit aimed at a group of Year 2 of CSE, whose level of English is A2. The present didactic unit mainly revolves around the methodological approaches of Task Based Learning (TBL), Project Based Learning (PBL), and Communication. This didactic proposal is structured through different sections like the introduction and justification, the contextualisation of the legal framework with a brief description of the institution and the specific group, the curricular elements, a justification and motivation of the role of the competences and the super skills in the activities proposed, the special educational needs, the resources used, the inter-curricular components, educational values, the promoting of reading, the use of ICTs and multimedia resources, the timing and the conclusions. Besides, this dissertation reflects the type of teaching-learning the author would like to pursue in the future. |
Issue Date: | 23-Sep-2024 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bermúdez_Pacheco_Victoria_MD_2022.pdf | 6,33 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License