Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/24741
Title: “FEMALE EMPOWERMENT: A DIDACTIC PROPOSAL FOR STUDENTS OF ENGLISH IN SECONDARY EDUCATION”
Authors: TORREBLANCA MURILLO, SONIA
Dirección: GARRIDO HORNOS, MARÍA DEL CARMEN
Departamento: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Esta propuesta didáctica trata el empoderamiento femenino desde el siglo XVIII hasta la actualidad. Vamos a presentar diferentes escritoras cruciales a nuestros alumnos y otras mujeres importantes desde otras esferas para que ellos sean conscientes de cómo han luchado para conseguir sus derechos. Es para estudiantes de secundaria en su último curso, se les quiere hacer reflexionar sobre la igualdad entre hombres y mujeres También, se les va a dar la oportunidad para tratar otros temas que son interesantes en esas edades. En definitiva, se les va a hacer pensar y reflexionar sobre como las mujeres han ido abriéndose camino en la sociedad que actualmente tenemos.
[EN] This research is focused on a didactic proposal for students of English in the fourth year of Secondary Education. It deals with the female empowerment. Thus, students will acquire new knowledge about how different women have struggled to achieve their rights in society. Different female authors and crucial women from other spheres will be presented to students in each one of didactic tasks that form this didactic proposal. On the other hand, they will also be exposed to different controversial topics that arise their interest.
Issue Date: 20-Sep-2024
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/masterThesis
Licencia de Acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Licencia de Acceso - URI: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Appears in Collections:Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Torreblanca_Murillo_Sonia_MD_2022.pdf4,6 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright