Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/24511
Title: | ONE DESTINATION, MULTIPLE PATHS. IMPLEMENTING MULTILEVEL INSTRUCTION APPROACH IN THE ENGLISH CLASSROOM. |
Authors: | GARCÍA ROMERO, TERESA |
Dirección: | SÁNCHEZ BERNAL, TERESA MARÍA |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] Este Trabajo de Fin de Máster tiene como objetivo investigar las características de la Instrucción
Multinivel, así como tener en cuenta las metodologías y estrategias que favorecen la inclusividad
en un grupo de estudiantes con diferentes niveles de habilidad. Además, este trabajo trata de
diseñar la propuesta de una unidad didáctica para la asignatura de Inglés implementando el
enfoque de la Instrucción Multinivel. De la misma manera, esta unidad didáctica titulada “Somos
lo que comemos”, intenta potenciar el sentido crítico hacia los hábitos alimenticios de hoy en día
a la misma vez que impulsa las habilidades lingüísticas. Esta unidad está dirigida a un grupo de
alumnos en el cuarto curso de la Educación Secundaria Obligatoria dentro del sistema educativo
español. [EN] This Master’s Thesis aims to examine the characteristics of Multilevel Instruction approach, as well as to consider some of the methodologies and strategies that favour inclusiveness within a group of students with different proficiency levels. Furthermore, this thesis attempts to design a proposal of a didactic unit for the English subject implementing Multilevel Instruction approach. Likewise, this didactic unit entitled “We are what we eat” tries to boost student’s critical thinking towards today’s eating habits while enhancing their language skills. The unit is addressed to a group of students in the 4th year of the Compulsory Secondary Education within the Spanish educational system. |
Issue Date: | 13-Sep-2024 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
GARCÍA_ROMERO, TERESA_FILOLOGÍAINGLESA_TFM.pdf | 4,35 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License