Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/23577
Title: | Using Active Methodologies for EFL teaching in Secondary Education: A Didactic Proposal for 3ºCSE |
Authors: | Moreno-Torres, Elena |
Dirección: | Fernández Martínez, Nicolás José |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | (ES)El rápido desarrollo social y tecnológico en el siglo XXI ha hecho que algunos aspectos de nuestra vida
cotidiana, como las metodologías educativas, hayan quedado obsoletos. Aunque aún hay quienes
creen que educar a niños con enfoques tradicionales los preparará para su futuro personal y
profesional, la realidad es que estas metodologías están desactualizadas para ese propósito. Por
tanto, desde el siglo XX, se han desarrollado metodologías en las que los alumnos son los
protagonistas de su aprendizaje. Esto no significa que el rol del profesor se haya devaluado, sino que
su tarea ha cambiado; ahora, los profesores actúan como guías en el aprendizaje de los alumnos,
asegurándose de que aprenden de manera interactiva todas las competencias clave necesarias para
su desarrollo psicológico, emocional, personal y profesional.
Este Trabajo Final de Master plantea una propuesta didáctica, a través de la cual los alumnos se
sumergirán en la tarea de organizar un viaje a un país anglo-parlante. Mediante esta propuesta, los
estudiantes aprenderán de una manera activa y divertida a trabajar en equipo, dialogar, cooperar y
colaborar para hacer la mejor proposición de viaje y llevarlo a cabo a final de curso. (EN)The fast social and technological development in the 21st century has resulted in an out-dated landscape in some aspects of our daily lives, including educational methodologies. While many people still believe that educating children with traditional approaches will prepare them for the future world, the reality is that these methodologies are outdated for that aim. Therefore, from the 20th century onwards, researchers have been developing new methodologies in which students play the main role in their learning. This does not mean that the teacher’s role has been devalued, but that their tasks have changed; now, teachers act as guides in their students’ learning process, ensuring that they learn, in an interactive way, all the key competences necessary for their psychological, emotional, personal, and professional development. This Master’s dissertation proposes a didactic proposal, through which students will immerse themselves in organising a trip to an English-speaking country. Through the unit, students will learn, in an active and fun way team-work, dialogue, cooperation and collaboration when making the best trip proposal to carry it out at the end of the academic year. |
Issue Date: | 29-May-2024 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Moreno Torres, Elena_2016543_assignsubmission_file_-20240529T102642Z-001.zip | 10,95 MB | Unknown | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License