Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/23393
Title: | VARIABLES TO TAKE INTO ACCOUNT IN THE CLIL CLASSROOM ORGANIZATION AND MANAGEMENT: GROUPING PUPILS, SPACE AND TIME DISTRIBUTION, SELECTION OF METHODOLOGIES, THE ROLE OF THE TEACHER AND STUDENTS AND SELECTION OF MATERIALS. |
Authors: | García Castillo, Marina |
Dirección: | Martínez Marín, Natividad |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | (ES)Este trabajo tiene como objetivo analizar variables que deben tenerse en cuenta en un aula AICLE. La
integración del aprendizaje de contenidos e idiomas en AICLE requiere una organización y gestión eficaz
del aula para optimizar el proceso de aprendizaje. El documento trata literatura basada en variables que
afectan a las aulas AICLE, incluida la disposición física del aula, las agrupaciones, los materiales y recursos,
metodologías y los roles de los docentes y estudiantes. Se proporciona recomendaciones prácticas que
incluyen el diseño de variables flexibles en el aula AICLE, la implementación de una serie de estrategias de
agrupamiento, la selección de materiales y recursos apropiados y la adopción de una variedad de roles
docentes para satisfacer las necesidades de los alumnos. Este documento concluye que una organización y
gestión eficaces de un aula AICLE pueden maximizar las oportunidades de aprendizaje y facilitar la
integración del aprendizaje de contenidos e idiomas. (EN)This research aims to analyse variables to be taken into account in a CLIL classroom. The integration of content and language learning in CLIL requires effective classroom organisation and management in order to optimise the learning process. The document reviews literature on the variables affecting CLIL classrooms, including the physical layout of the classroom, groupings, materials and resources, methodologies and the roles of teachers and learners. It provides practical recommendations including the design of flexible CLIL classroom variables, the implementation of a variety of grouping strategies, the selection of appropriate materials and resources and the adoption of a variety of teaching roles to meet the needs of learners. This paper concludes that effective organisation and management of a CLIL classroom can maximise learning opportunities and facilitate the integration of content and language learning. |
Issue Date: | 15-May-2024 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
García Castillo, Marina_2159581_assignsubmission_file_GarcíaCastillo-MA Thesis.pdf | 642 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License