Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/23387
Title: | Immersing the 4th of Primary Education pupils into the Ancient Egypt society through an engaging thread. A CLIL didactic proposal. |
Authors: | Álvarez Mínguez, Saioa |
Dirección: | Demitroff, Anita |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | (EN)In this Master's Thesis, a didactic proposal has been designed with the aim of demonstrating
that it is possible to integrate Project-Based Learning (PBL) in Content and Language
Integrating Learning (CLIL). Specifically, this proposal will focus on working on the contents
of Ancient Egypt with the pupils of fourth grade. Before moving on to the description of the
project, in the first part of this work, we will find a theoretical framework that will outline the
conceptual basis. In the second part, the Didactic unit is described, covering both legal aspects
and various activities with the content and language objectives to be achieved. Through
manipulative activities, cooperative work and a thread based on the pupils’ interest, learners
will have the opportunity to immerse themselves in the culture, society and history of Ancient
Egypt. Finally, this proposal will be analysed in the conclusions section in which its strengths,
weaknesses and future aspects that must be dealt with greater depth are highlighted. (ES)En este Trabajo de fin de Master se ha diseñado una propuesta didáctica con el objetivo de mostrar que es posible integrar el Aprendizaje basado por Proyectos (PBL) en CLIL. En concreto, esta propuesta estará diseñada para trabajar los contenidos del Antiguo Egipto con el alumnado de cuarto de Primaria. Antes de pasar a la descripción del proyecto, en la primera parte de este trabajo, nos encontraremos con un marco teórico que delineará las bases conceptuales de este proyecto. En la segunda parte de este trabajo se describe la Unidad Didáctica abarcando tanto aspectos legales como diversas actividades para trabajar junto con los objetivos de contenido y lenguaje que se quieren alcanzar. A través de actividades manipulativas, trabajo cooperativo y un hilo conductor basado en los intereses del alumnado, tendrán la oportunidad de sumergirse en la cultura, sociedad e historia del Antiguo Egipto. Para finalizar, esta propuesta será analizada en el apartado de conclusiones resaltando sus puntos fuertes, puntos débiles y futuros aspectos en los que profundizar en un futuro. |
Issue Date: | 15-May-2024 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Álvarez Mínguez, Saioa_2159640_assignsubmission_file_ÁlvarezMínguez-MA Thesis.pdf | 4,78 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License