Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/21187
Title: | A CLIL DIDACTIC PROPOSAL BASED ON TASK-BASED LEARNING USING LITERATURE |
Authors: | Coca Gamarra, Beatriz |
Dirección: | Bolton, Sally |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES]La necesidad de desarrollar la lengua de inglés en la sociedad comienza en edades tempranas,
por eso el enfoque AICLE (Aprendizaje de Contenidos y Lenguas Extranjeras) se ofrece como un
método eficaz para integrar el aprendizaje de inglés y contenidos. Partiendo de este enfoque, este
Trabajo Fin de Máster desarrolla una propuesta didáctica para el aprendizaje de las Ciencias Sociales y
de inglés siguiendo el enfoque AICLE y partiendo de la metodología de aprendizaje de Aprendizaje
Basado en Tareas (TBL), todo ello, usando como herramienta de trabajo y eje vertebrador de la
propuesta didáctica la literatura. [EN]The need to develop the English language in society begins at an early age, which is why the CLIL approach (Content and Foreign Language Learning) is offered as an effective method to integrate the learning of English and content. Based on this approach, this Master's Thesis develops a didactic proposal for the learning of Social Sciences and English following the CLIL approach and based on the learning methodology of Task Based Learning (TBL), all this, using literature as a working tool and backbone of the didactic proposal. |
Issue Date: | 20-Dec-2023 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Coca Gamarra, Beatriz.pdf | 14,1 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License