Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/20755
Title: | Learning through Project based learning: Working with hydroponics CLIL Project in Primary Education. |
Authors: | García Aparicio, Jorge |
Dirección: | Mortimore, Louisa Jane |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | (ES)El presente documento hace una propuesta didáctica en base a metodologías centradas en
el estudiante, haciendo especial mención a CLIL, aprendizaje basado en proyectos y
aprendizaje cooperativo. Este cúmulo de metodologías se lleva a cabo en un proyecto
hidropónico en 5o de Educación Primaria, en un colegio bilingüe de la provincia de Sevilla. El
objetivo principal de esta investigación es diseñar una propuesta didáctica innovadora que
incluya el trabajo cooperativo en la materia de Ciencias Naturales mediante la fusión de
contenidos transversales de diferentes áreas utilizando las mencionadas metodologías
centradas en el alumnado.
Los estudios existentes en este campo se dirigen a alumnado de Educación Secundaria o con
discapacidad auditiva, por lo que esta aplicación didáctica es importante para demostrar que
este tipo de proyectos se pueden llevar a cabo en un contexto de Educación Primaria
obteniendo buenos resultados en el proceso educativo a nivel global. (EN)This document is a didactic proposal based on student-centered methodologies, with special emphasis on CLIL, Project-Based Learning and cooperative learning. These methodologies are carried out through a Hydroponics Project in 5th grade of Primary Education, in a bilingual school in the province of Seville. The main objective of this research is to design an innovative didactic proposal that includes cooperative work in the subject of Natural Sciences by merging transversal content from different areas using the aforementioned student-centered methodologies. Existing studies in this field are aimed at students of Secondary Education or with hearing disabilities, so this didactic application is important to demonstrate that this type of project can be carried out in a Primary Education context, obtaining good results in the global educational process. |
Issue Date: | 24-Oct-2023 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Garcia Aparicio, Jorge_910436_assignsubmission_file_Garcia-Aparicio-MAThesis.pdf | 2,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License