Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/17852
Title: | “IMPLEMENTING THE 4 CS FRAMEWORK FOR EFFECTIVE CLIL TEACHING” |
Authors: | López Quero, María Nieves |
Dirección: | García Laborda, Jesús Valencia Robles, Jeannette de Fátima |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] El Aprendizaje Integrado de Contenido y Lengua Extranjera (AICLE) ha supuesto una gran oportunidad para mejorar los resultados de los alumnos españoles y para innovar las prácticas educativas. Así, para una exitosa implantación, los docentes necesitan sentirse preparados y cómodos en este campo.
A lo largo de este trabajo, se va a diseñar cuidadosamente una unidad didáctica AICLE sugiriendo su planificación y llevando a cabo una potente evaluación. Este estudio tiene la intención de proporcionar a los profesores bilingües las herramientas necesarias para mejorar su práctica educativa usando la teoría de AICLE para crear sesiones prácticas. Al mismo tiempo, este estudio se basa en el marco de las 4 Cs para la enseñanza y el aprendizaje (Coyle, 2000) gracias al cual, alumnos del tercer curso de Educación Primaria llegarán a ser buenos comunicadores, aprenderán nuevo contenido y mejorarán su cognición a la vez que desarrollarán aprecio por la diversidad cultural. [EN] Content and Language Integrated Learning (CLIL) implementation has been a great opportunity to improve Spanish ESL students’ results and to innovate teachers’ practices. Thus, for successful CLIL implementation teachers need to feel prepared and comfortable in this field. Throughout this work, a CLIL didactic unit will be carefully designed, following a suggested CLIL plan and carrying out a potential assessment for CLIL teaching. This study has the intention of providing CLIL Primary teachers with the tools they need to improve their teaching practice by using the theory on CLIL to create practical lessons. At the same time, this study has as a central point the 4Cs framework for teaching and learning (Coyle, 2000) thanks to which third graders learners will become good communicators, will learn new content and will improve their cognition at the same time they develop their appreciation towards cultural diversity. |
Issue Date: | 1-Jun-2022 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
LopezQuero-MA Thesis.pdf | 1,93 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License