Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/17847
Title: | LEARNING A FOREIGN LANGUAGE FROM A NATURAL, COMMUNICATIVE AND COOPERATIVE APPROACH IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
Authors: | González Del Olmo, Verónica |
Dirección: | López Gándara, Yiyi |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] Aprender un idioma extranjero de una forma que coincida con la forma en que se aprendió la lengua
materna es posible y deseable pero para ello son necesarias diversas herramientas como las que nos
brinda un enfoque natural y comunicativo o el aprendizaje cooperativo. Cada alumno aprende a su propio ritmo, sin presión, recurriendo a la lengua materna tanto en comprensión como en expresión siempre que lo quiere o necesita, por lo que podemos decir que es un método respetuoso, afectivo y natural. Y también es eficaz porque, aunque no sea el objetivo y se respete el ritmo de cada individuo,
generalmente aprenden a gran velocidad, sin darse cuenta, con ilusión, orgullo y sobre todo con gran
seguridad. Esta es una propuesta en la que se plantea un acercamiento a una forma alternativa de
impartir una clase de CLIL (Content and Language Integrated Learning) en un aula de educación infantil. [EN] Learning a foreign language in a way that complies with the way that the first language was learned is possible and many times desirable, however to reach this way of learning requires a number of tools, such as those provided by a natural, communicative approach or cooperative learning. Pressure is not put onto the kids, each student learns at their own pace, turning back to the first language whenever the kid needs to understand and express, in this way we can say that this is a respectful, caring and natural method. And it is also effective because, although the primary purpose of the method is not to learn the language at a great speed, the rhythm of each individual is respected and kids generally learn the second language fast, without realizing it, with enthusiasm, pride and above all with great security. This is a proposal in which an approach to an alternative way of teaching a Foreign Language class in the Early Childhood Education stage is presented. |
Issue Date: | 1-Jun-2022 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
GonzalezdelOlmo-MA Thesis.pdf | 3,21 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License