Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/13814
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Alonso Belmonte, Isabel | - |
dc.contributor.author | Pino Pérez, Margarita | - |
dc.contributor.other | Universidad de Jaén. Filología Inglesa | es_ES |
dc.date.accessioned | 2021-02-10T09:03:17Z | - |
dc.date.available | 2021-02-10T09:03:17Z | - |
dc.date.issued | 2021-02-10 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10953.1/13814 | - |
dc.description.abstract | [ES]La actividad de mediación lingüística se ha incluido recientemente en el currículo oficial de las Escuelas Oficiales de Idiomas (EEOOII) de Andalucía. En este contexto, este trabajo aborda la descripción de las prácticas docentes y metodológicas más frecuentes para el desarrollo de la mediación en las EEOOII andaluzas. Los datos proceden de las respuestas de 74 profesores a un cuestionario elaborado ad hoc y que se centra en su conocimiento sobre esta actividad de lengua, la frecuencia con la que realizan actividades de mediación, la combinación con las otras actividades de lengua, la inclusión de aspectos culturales y el diseño de actividades propias. Los resultados demuestran que los docentes conocen bien el significado de mediación, pero que no existe uniformidad en cuando a la puesta en práctica de dicha actividad. A partir de los resultados, se sugieren ideas para que la metodología empleada suponga una mejora de la competencia comunicativa. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN]Mediation has recently become a specific skill regulated in the curricula of Official Language Schools in Andalusia. Consequently, there is a lack of standardisation in the teaching methodologies employed. This dissertation aims to explore the real methodological practices displayed by foreign language teachers to promote linguistic mediation at the OLSs across Andalusia. With this aim in mind, a questionnaire was specifically designed and distributed among 74 foreign language teachers that would show their knowledge about mediation, the frequency of conducting mediation tasks in class, the prospective combination of mediation with the other mandatory language activities, the inclusion of cultural aspects and the designing of tasks. Findings show that, while the concept itself is well understood, mediation is still poorly implemented. Additionally, the lack of training makes the designing of suitable tasks a challenge. Some lines of action are suggested to improve the effectiveness of the methodological approaches for teaching mediation. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Teaching English as a foreign language | es_ES |
dc.subject.classification | 5701.11 | es_ES |
dc.subject.other | Enseñanza de lenguas | es_ES |
dc.subject.other | Teaching of Languages | es_ES |
dc.title | Mapping the terrain of practice: the teaching of mediation at the Official Language Schools in Andalucia. | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es_ES |
dc.audience.mediator | Universidad de Jaén. Centro de Estudios de Postgrado | es_ES |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pinos_Perez_Margarita_MD_2020.pdf | 5,87 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License