Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/13759
Title: | EL VALOR DE LA BIODIVERSIDAD RELACIONAL E INSTRUMENTAL EN EL CONSUMIDOR DE AOVE PRODUCIDO DE MANERA RESPETUOSA CON LA BIODIVERSIDAD |
Authors: | Serrano-Legrán, Maria C. |
Dirección: | Murgado Armenteros, Eva M. |
Departamento: | Universidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociología |
Abstract: | [ES]En este TFM, mediante encuestas dirigidas a consumidores de un AOVE producido de manera
respetuosa por la biodiversidad, analizo la importancia relativa de la valoración de la
biodiversidad del olivar en la motivación de compra de AOVE producido de manera
sostenible y respetuosa con la diversidad. Los resultados indican que existe una
independencia entre el valor de la biodiversidad relacional y biodiversidad instrumental
sugiriendo que ambas miden aspectos independientes de la valoración de la biodiversidad.
La biodiversidad relacional se relacionó con aspectos particulares la de la biodiversidad y
sostenibilidad del olivar indicando que los encuestados tienen una valoración de la
biodiversidad de olivar más asociada con una percepción relacional de la biodiversidad que
meramente instrumental. Incrementos en la valoración de la biodiversidad relacional se
asociaron de manera significativa en una mayor disposición a pagar un precio más elevado
por un AOVE producido de manera respetuosa. [EN]In this TFM, through surveys aimed at consumers of an EVOO produced in a way that is respectful of biodiversity, I analyze the relative importance of the assessment of biodiversity of the olive grove in motivating the purchase of EVOO produced in a sustainable way and respectful of diversity. The results indicate that there is an independence between the value of relational biodiversity and instrumental biodiversity, suggesting that both measure independent aspects of the valuation of biodiversity. Relational biodiversity was related to particular aspects of olive grove biodiversity and sustainability, indicating that respondents have an assessment of olive grove biodiversity more associated with a relational perception of biodiversity than merely instrumental. Importantly, increases in the valuation of relational biodiversity were significantly associated with a greater willingness to pay a higher price for a respectfully produced EVOO. |
Keywords: | Elaiotecnia |
Issue Date: | 9-Feb-2021 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Olivar, Aceite de Oliva y Salud |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFM Mara del Carmen Legrn.pdf | 22,5 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License