Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/13083
Title: | Outdoor activities and CLIL approach: a didactic proposal through the Adventure-Education mode |
Authors: | Serrano Bellido, Manuel |
Dirección: | Pavón Vázquez, Víctor |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES]El trabajo presenta 2 partes: en la primera se estudian las actividades en la naturaleza en el currículum de la Educación Secundaria Obligatoria y su relación con las competencias clave; la segunda parte consiste en un diseño cuasi-experimental para intentar demostrar la eficacia del modelo de Educación -Aventura y CLIL, en comparación con un modelo tradicional. En base a los resultados obtenidos podemos afirmar que la primera propuesta aporta mejores puntuaciones que la segunda [EN]The work presents 2 parts: in the first one, activities in the natural environment are studied in the Compulsory Secondary Education curriculum and its relation to the key competences; the second part consists of a quasi-experimental design to try to demonstrate the effectiveness of the Education-Adventure and CLIL model, compared to a traditional model. Based on the results obtained, we can affirm that the first proposal provides better scores than the second. |
Issue Date: | 18-Nov-2020 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFM Manuel Tomas Serrano Bellido.pdf | 5,66 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License